niedziela, 31 maja 2015

Przepis na sukces

Mania zdrowego odżywiania już jakiś czas temu dopadła i mnie. Odkąd zaczęłam gotować każda potrawa którą robiłam była w odchudzonej wersji i tak pozostało to ze mną do dziś W tych czasach mamy tyle możliwości, że nie musimy modyfikować posiłków, aby były zdrowe, Przepisy mamy podane na talerzu. Wystarczy wujek google czy przypadkowy blog  i każdy znajdzie coś dla siebie. Ja postanowiłam pójść trochę na łatwiznę, miałam dosyć szperania po internecie, więc kupiłam książkę Ewy Chodakowskiej "Przepis na sukces". Mam ją od kilku dniu, a jestem po prostu zachwycona! Przepisy są proste, tanie, a w dodatku bardzo smaczne! Najbardziej podoba mi się to, że składniki są ogólnodostępne, nie ma żadnych jogód goi, nasion chia czy płatków agar- agar.Tradycja i smak. Wielkim plusem jest podział na Śniadania, II Śniadania, Obiad, Podwieczorek i Kolację, wartości odżywcze oraz kalorie. Żałuję, że nie kupiłam tej książki wcześniej. Naprawdę gorąco polecam, zwłaszcza tym, którzy lubią prostą kuchnię. 

Dzisiaj chciałam podzielić się z wami smakołykiem, który po prostu oczwarował mnie w swojej prostocie i przypomniał smak szarlotki, którą robi moja mama.Sama nie przepadam za surowym jabłkiem i praktycznie wyeliminowałam je z diety, ale pod tą postacią, czuję , że będę sięgać po nie chętniej. Niedziela to idealny dzień na pieczenie, a więc przedstawiam 

Pieczone jabłko z nadzieniem z twarożku




Składniki na jedną porcję:
1 średnie jabłko
40g twarożku półtłustego 
1/2 łyżki suszonej żurawiny lub rodzynek 
1/2 łyżeczki midu
1/2 łyżeczki cynamonu 

Przygotowanie:
Jabłko umyć, przekroić na pół, wydrążyć środek.Do twarogu dodać miód, cynamon i żurawinę, wymieszać. Jabłka nadziać farszem posypać cynamonem i piec przez ok.30 minut w temperaturze 180stopni. Można owinąć folią aluminiową, jednak ja pominęłam ten krok. 


Smacznego! :) 


2 komentarze:

  1. mnie mania zdrowego odżywiania również dopadła i to dawno temu, ale mimo wszystko pozwalam sobie na jakieś odstępstwa - w końcu wszystko jest dla ludzi:p powiem Ci,że zrobiłas mi ochotę na taką pyszną porcję. Chętnie wykorzystam pomysł :)
    Sandicious

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. oczywiście, każdy powinien pozwalać sobie na odstępstwa bo inaczej można zwariować :) cieszę się i polecam, smakuje jak szarlotka i ma znacznie mniej kalorii! :)

      Usuń